poniedziałek, 31 marca 2014

Łosoś z ryżem i puree z zielonego groszku

   Dzisiaj przygotowałam dla Was szybki wpis o równie szybkim w przygotowaniu daniu. Ale za to jak smacznym! Nie wiem jak Wy, ale osobiście uważam, że łosoś jest tak pyszną i wyrazistą w smaku rybą, że nie potrzebuje szczególnego ulepszania-dodawania kilkunastu składników, wymyślnych przypraw i skomplikowanej obróbki kulinarnej.
   Puree z zielonego groszku po raz pierwszy spróbowałam u mojej Cioci i mimo, że wyglądało dość podejrzanie, okazało się pysznym urozmaiceniem dla wielu potraw. Nie wspominając o jego wręcz banalnym sposobie przygotowania- szybko i smacznie czyli tak jak lubię najbardziej.




Składniki:
Filet z łososia- 1 sztuka (150-200 g)
Mrożony groszek- 150 g (chociaż ciężko powiedzieć, ile przygotować na 1 osobę)
Masło- 1 łyżeczka
Oliwa z oliwek- 1 łyżeczka (jeżeli chcecie łososia smażonego. Osobiście wolę pieczonego bez dodatku tłuszczu, ale tym razem był smażony).
Ryż ( w moim przypadku jaśminowy)- pół woreczka

Przygotowanie:
Łososia upiec lub usmażyć, groszek ugotować , następnie przyprawić solą i pieprzem, dodać łyżeczkę masła i zmiksować blenderem. Podawać z ryżem. Dodatkowo można przygotować jogurtowy sos czosnkowy ( kubeczek jogurtu naturalnego wymieszać z łyżeczką majonezu i przeciśniętym przez praskę ząbkiem czosnku).



16 komentarzy:

  1. puree z groszku nie wzbudza we mnie szczególnego apetytu, ale tyle osób go zachwala, że muszę go spróbować ;)
    a łosoś... łosoś nie może nie przyciągnąć mojej uwagi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam nastawiona sceptycznie do puree, a okazało się pyszne:)

      Usuń
  2. Ale fantastyczna kolorystyka. Idealnie się też komponują pewnie te smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A groszek może być też taki z puszki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że może, ale smak będzie na pewno inny ( co nie znaczy, że gorszy) :)

      Usuń
  4. świetne połączenie kolorystyczne! zapraszm równez do mnie mojemenu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialnie wygląda i mam nadzieje, że tak samo smakuje i sie nie zawiode.

    OdpowiedzUsuń
  6. Generalnie mi przechodzą ciężko potrawy z ryżem bez sosu. Po prostu nie daje rady przełknąć takiej dużej dawki suchej potrawy. O czym również piszę na swoim blogu. Pozdrawiam Fit blogowiczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dietetyk Online Również fantastyczny posiłek dla cierpiących na celiakię i kiszka się nie zapycha.

    OdpowiedzUsuń
  8. A czy słyszeliście o ekspresowej tarcie z płatków owsianych z fetą i warzywami ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis :)
    Zapraszam również do mnie po przepis na proste ciasteczka jaglane.
    Uwaga, one odchudzają! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy wiesz że odżywiając się uważniej możesz poprawić samopoczucie i zdrowie? ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja jedynie zamieniłabym ryż na brązowy albo dziki żeby już w 100% było zdrowo a tak to super danie :) pure z groszku jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...