piątek, 14 lutego 2014

Pochwała prostoty- kurczak w sosie jogurtowym z groszkiem, kukurydzą i kiełkami fasoli MUNG

   Do poniższego dania podchodziłam dwa razy. Pierwszy raz próbowałam przygotować je w parowarze, naiwnie sądząc, iż sos wspaniale okryje potrawę, zamiast przelecieć przez dziurkowane dno naczynia. Stało się jednak inaczej i wygląd dania był daleki od moich oczekiwań.
   Podejście numer dwa z użyciem mniej wyrafinowanego sprzętu, jakim jest patelnia, przyniosło oczekiwany rezultat. Jest to kolejna lekka potrawa, którą można przygotować w około 15 minut.


Składniki na 2 porcje:
300 g piersi z kurczaka
mała puszka kukurydzy
mała puszka groszku
mała puszka kiełków fasoli MUNG
200 g  jogurtu naturalnego
125 ml bulionu warzywnego ( pół szklanki)
łyżka oliwy z oliwek



Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w paski, delikatnie przyprawiamy i podsmażamy na oliwie. Po kilku minutach dodajemy odsączoną kukurydzę, groszek i kiełki. Dusimy kilka minut, w tym czasie w miseczce mieszamy bulion z jogurtem. Tak przygotowanym sosem zalewamy kurczaka i warzywa. Doprawiamy ulubionymi ziołami, po odparowaniu nadmiaru wody, danie jest gotowe do spożycia. Podajemy z ryżem.


   Wartość energetyczna 1 porcji ( wliczając pół woreczka ryżu):
   Energia: 437 kcal
   Białko: 39,4 g
   Tłuszcz: 9 g
   Węglowodany: 53,8 g
   Błonnik: 4,6 g

     

 

26 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis :D Zapraszam Panią do mojego bloga na ciekawe artykuły o dietach i odchudzaniu. Serdecznie Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale smakowite ! :)
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam parowar ze specjalną tacą do gotowania w sosach i marynatach, więc wypróbuje. A Pani może kurczaka uparować na jednym piętrze,a składniki sosu w miseczce do ryżu może??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie wiedziałam, że istnieją parowary z takimi tacami! Starałam się dokładnie zgłębić temat przed zakupem parowaru, ale nie wpadłam nigdzie na tak dobrze wyposażony! Z miseczką do ryżu ciekawy pomysł:)

      Usuń
  4. Świetny pomysł na obiad na pewno zrobię rodzince :D

    Zapraszam:
    www.cojapieke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm niby dietetyczny blog, ale NIE JE się konserwowych warzyw :/ kiełki mung to samo, czytałam skład i odstawiłam na Polkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis wypróbowany, jednak bez groszku. Jak myślisz, czym mógłbym go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Można się zakochać, czyli każda dieta może być zdrowia. Pozdrawiam i czekam na nowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie to wygląda! Jutro koniecznie muszę zrobić to danie na obiad i przekonać się o jego smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Danie w sam raz na jutrzejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis po prostu znakomity. Musze koniecznie spróbować zrobić takiego kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeśli ktoś potrzebuje wykonać fachową analizę składu ciała, polecam www.dietetyka-blizej-ciebie.pl!

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę przyznać, że blog jest naprawdę interesujący.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis wydaje się prosty, więc może sama coś takiego zrobie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie to wygląda, spróbuje takie coś zrobić

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy blog. Myśle, że taka wiedza przyda się każdemu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Interesujący wpis jak i cały blog. Taka wiedza może mi się przydać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę przyznać, że blog jest ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Blog jest po prostu genialny. Takie informacje mi się przydadzą.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ciekawy wpis. Nie wiedziałem zbyt wiele na ten temat.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...