piątek, 14 lutego 2014

Pochwała prostoty- kurczak w sosie jogurtowym z groszkiem, kukurydzą i kiełkami fasoli MUNG

   Do poniższego dania podchodziłam dwa razy. Pierwszy raz próbowałam przygotować je w parowarze, naiwnie sądząc, iż sos wspaniale okryje potrawę, zamiast przelecieć przez dziurkowane dno naczynia. Stało się jednak inaczej i wygląd dania był daleki od moich oczekiwań.
   Podejście numer dwa z użyciem mniej wyrafinowanego sprzętu, jakim jest patelnia, przyniosło oczekiwany rezultat. Jest to kolejna lekka potrawa, którą można przygotować w około 15 minut.


Składniki na 2 porcje:
300 g piersi z kurczaka
mała puszka kukurydzy
mała puszka groszku
mała puszka kiełków fasoli MUNG
200 g  jogurtu naturalnego
125 ml bulionu warzywnego ( pół szklanki)
łyżka oliwy z oliwek



Przygotowanie:
Kurczaka kroimy w paski, delikatnie przyprawiamy i podsmażamy na oliwie. Po kilku minutach dodajemy odsączoną kukurydzę, groszek i kiełki. Dusimy kilka minut, w tym czasie w miseczce mieszamy bulion z jogurtem. Tak przygotowanym sosem zalewamy kurczaka i warzywa. Doprawiamy ulubionymi ziołami, po odparowaniu nadmiaru wody, danie jest gotowe do spożycia. Podajemy z ryżem.


   Wartość energetyczna 1 porcji ( wliczając pół woreczka ryżu):
   Energia: 437 kcal
   Białko: 39,4 g
   Tłuszcz: 9 g
   Węglowodany: 53,8 g
   Błonnik: 4,6 g

     

 

12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy przepis :D Zapraszam Panią do mojego bloga na ciekawe artykuły o dietach i odchudzaniu. Serdecznie Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i zaproszenie:)

      Usuń
  2. Ale smakowite ! :)
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam parowar ze specjalną tacą do gotowania w sosach i marynatach, więc wypróbuje. A Pani może kurczaka uparować na jednym piętrze,a składniki sosu w miseczce do ryżu może??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie wiedziałam, że istnieją parowary z takimi tacami! Starałam się dokładnie zgłębić temat przed zakupem parowaru, ale nie wpadłam nigdzie na tak dobrze wyposażony! Z miseczką do ryżu ciekawy pomysł:)

      Usuń
  4. Świetny pomysł na obiad na pewno zrobię rodzince :D

    Zapraszam:
    www.cojapieke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm niby dietetyczny blog, ale NIE JE się konserwowych warzyw :/ kiełki mung to samo, czytałam skład i odstawiłam na Polkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis wypróbowany, jednak bez groszku. Jak myślisz, czym mógłbym go zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
  7. Można się zakochać, czyli każda dieta może być zdrowia. Pozdrawiam i czekam na nowe przepisy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie to wygląda! Jutro koniecznie muszę zrobić to danie na obiad i przekonać się o jego smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...