poniedziałek, 20 stycznia 2014

Pyszny i zdrowy obiad w 15 minut- ryba w pomidorach

Dziś przepis na przepyszną, zdrową i niezwykle szybką w wykonaniu rybę w pomidorach. Potrawa ta, jest idealnym zaprzeczeniem stereotypu, że aby zdrowo się odżywiać, trzeba spędzać pół dnia w kuchni.

Składniki na 2 porcje:
Filety np. dorsza ( ja miałam mirunę)- 2-3 średnie
Krojone Pomidory- opakowanie ( np. z oliwą i czosnkiem firmy Pudliszki)
Koncentrat pomidorowy- mały słoiczek
Cebula- 2 średnie
Oliwa- 2 łyżki
Sól, pieprz i dużo ziół- tymianek, zioła prowansalskie, oregano

Przygotowanie: cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na łyżeczce oliwy, w tym samym czasie podsmażamy delikatnie przyprawioną rybę. Następnie do cebuli dodajemy pomidory i przecier pomidorowy. Przyprawiamy, najlepiej sporą ilością ziół. Całość dusimy przez kilka minut na małym ogniu, następnie dodajemy rybę ( filety dzielimy na mniejsze kawałki) i całość dusimy jeszcze przez kilka minut. Podajemy z ryżem, ale myślę, że równie dobrze może smakować z innymi dodatkami.


Wartość odżywcza 1 porcji ryby z dodatkiem 50 g ryżu:
Energia- 480 kcal
Białko- 35,8 g
Tłuszcz- 12,9 g
Węglowodany- 61,2 g
Błonnik- 6,5 g
   Przepraszam Was za słabą jakość zdjęć, ale nie dość , że dzień był pochmurny, to jeszcze zmierzał ku końcowi. Na szczęście już w marcu, można spodziewać się dobrego światła nawet o godzinie 19:)
 

7 komentarzy:

  1. Świetny przepisy, szybko i zdrowo i z dodatkiem ryby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O nie, znowu dobry przepis na rybę xd Mój luby śmieje się ze mnie, że jem tyle ryb, jakbym kotem była. Jak tylko zrobię rybną dostawę to zabieram się za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna!!! http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szybki i proste gotowanie, a to danie należy do kategorii nazywanej przeze mnie "inne". Inne bo nie stereotypowe. uwielbiam rybę a ten przepis jakoś przypomina mi rybkę po grecku (bez marchewki). Mało tego - dzisiaj mam zamiar to zrobić na kolację :)

    www.cosdlazdrowia.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za wszystkie miłe słowa i naprawdę polecam, jest tak dobre, że jak się skończyło, miałam od razu ochotę zrobić to jeszcze raz:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dobry przepis, dałem do ryby przecier pomidorowy z Pińczowa, bo nie zawiera "chemii". Rybka wszystkim smakowała. Dziękuję za przepis, który będę często wykorzystywał. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...