czwartek, 30 maja 2013

Słodkie (ale nadal zdrowe) śniadanie

   Długo mnie nie było! Mam nadzieję, że to pierwsza i ostatnia w mojej historii nieusprawiedliwiona przerwa w blogowaniu.Mam też nadzieję, że już nigdy nie trafi mi się tak długi czas, całkowitego braku inspiracji do tworzenia nowych postów! Na szczęście mam w głowie kilka pomysłów, które w miarę możliwości planuję w najbliższym czasie zrealizować:)

   Macie czasami ochotę na słodkie śniadanie? Ja tak i niestety podejrzewam, że miłość do smaku słodkiego będzie mi towarzyszyć do końca życia. Musli z owocami i jogurtem powoli staje się "chlebem powszednim", a pączki i drożdżówki raczej nie są dobrą alternatywą. Szukałam więc czegoś szybkiego, prostego, ale i zdrowego. Znalazłam przypadkiem- w trakcie poszukiwań przepisu na sałatkę z orzechami włoskimi. Szukajcie, a znajdziecie- tak właśnie można powiedzieć o jednej z najlepszych, polskich stron kulinarnych czyli Kwestii Smaku. Prezentowany przepis od oryginalnego różni się jedynie tym , że dodałam truskawki. Nie spodziewałam się, że ta mało finezyjna "potrawa" będzie, aż tak pyszna! Właściwie od razu po zjedzeniu, miałam ochotę zrobić kolejną kanapkę:) Połączenie orzechów i truskawek z pieczywem, może wydawać się odrobinę dziwne, ale sekret tkwi w miodzie, który stanowi idealne uzupełnienie każdego z pozostałych składników.

Składniki na jedną porcję:
Chleb- 2 kromki
Miód- 2 płaskie łyżeczki
Orzechy włoskie- 2 sztuki
Truskawki- 2 sztuki

   Chleb opiekamy w tosterze/piekarniku. Orzechy włoskie siekamy na małe kawałki, prażymy na suchej patelni. Następnie orzechy mieszamy z miodem i nakładamy na pieczywo. Na wierzch kładziemy pokrojone w plasterki świeże truskawki.
Z kanapką idealnie komponuje się jogurt.

Wartość odżywcza:
Energia: 311 kcal
Białko: 5,4 g
Tłuszcz: 6,1 g
Węglowodany: 62,8 g
Błonnik: 5 g

   Jak sami widzicie kanapka, pomimo, iż zawiera miód, którego wiele osób w trakcie diety unika,   ma też całkiem sporo błonnika! Dlatego tak ważne jest, aby przy wykonaniu zrezygnować z pszennego pieczywa, na rzecz żytniego.




   Moim zdaniem truskawki można zastąpić na przykład jagodami, będzie równie pysznie:)

   To już wszystko na dziś, serdecznie Was pozdrawiam, Marta.

12 komentarzy:

  1. Oj niebo w gębie :) Z chęcią bym coś takiego schrupała na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. takie słodkie kanapki uwielbiam ,pychota !

    OdpowiedzUsuń
  3. jak tylko znowu truskawki dostaną się w moje ręce to zrobię sobie takie kanapki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto! Nie mogę się już doczekać polskich truskawek:)

      Usuń
  4. tez jestem fanką słodkich przysmaków. Twoje kanapki pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie,
    zauważyłam, że masz kilka widgetów z innych str. na swoim blogu. Dlatego byłabym zaszczycona, jakbyś dołączyła i do nas oraz zarejestrowała swój blog na liście Top Blogi na stronie znajdzprzepisy.pl. Dzięki temu Twoje przepisy trafią do jeszcze większego grona odbiorców.

    Znajdzprzepisy.pl jest wyszukiwarką, która zbiera przepisy z najlepszych stron oraz blogów kulinarnych. Już ponad 1200 blogerów dołączyło do nas i skorzystało z dodatkowych odwiedzin, które dostarczamy.

    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za informację, nowi czytelnicy są mile widziani:) Również życzę miłego weekendu:)

      Usuń
  6. Zazwyczaj na śniadanie jem po prostu musli, nie miewam raczej "chcic" na słodkości, zwłaszcza z rana, ale na widok Twoich zdjeć aż mi ślinka cieknie. Bardzo podoba mi się Twój blog. Ja swoją przygodę dopiero zaczęłam i przyda mi się jakaś wskazówka. Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa! Patrząc na dorobek innych blogerów, chyba nie mam jeszcze prawa komuś doradzać:) Oczywiście wejdę na Twojego bloga i życzę powodzenia :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...